sunnuntai 27. maaliskuuta 2011

Kevättakki

Mulla on ikivanha harmaa kevättakki, josta olen tykännyt ihan kamalasti. Olen käyttänyt sitä jo montamonta vuotta, ja sen kyllä huomasi rispaantuneista ja reikäisistä hihansuista. Muuten takki on vielä aivan hyvässä kunnossa ja takki on muutenkin sen tyyppinen, ettei kankaan kuluminen ja haalistuminen ainakaan minua haittaa.

Tänään sain vihdoin aikaiseksi korjata repaleiset hihat ompelemalla niihin taitokset uudesta ihanasta kankaasta.
Idean uudistukseen sain Nzqulta. Ompelin taitokset osittain koneella ja pakolliset osat käsin. Rintaan kiinnitin koristeeksi vielä kaksi samalla kankaalla päällystämääni nappia.
Napeista tuli ihanat! Samoilla tulilla kokeilin vielä päällystää muutaman napin uudella maatuskakankaalla:
Nyt mää mietin, että millainen kaulahuivi uudistettuun takkiin sopisi? Yksi huivi on jo tekeillä, mutta siitä loppui lanka kesken. Saa nähdä, miten se tämän takin kanssa passaa.

5 kommenttia:

  1. Kauniin keväinen takki, mainio tuunaus :)

    VastaaPoista
  2. Hienosti uudistettu, ja nuo napit on aivan ihanat!

    VastaaPoista
  3. kivasti uudistit takkiasi. kiva piristys. ja napit ovat upeita!!

    VastaaPoista
  4. Tuunauksesta tulee kyllä niin hyvälle tuulelle, kun siinä onnistuu. Ja vielä jos saa aikaiseksi jotakin mitä on pitkään meinannut, mutta ei ole saanut tehtyä. Voi kun unet voisi joskus ottaa tallennukseen ja katsella muidenkin kanssa vaikka tv:stä! Kyllä se kevät tulee...ihan varmasti! Käyhän minun blogissani äänestämässä suosikkisi. http://pikkuviuhti.blogspot.com /2011/03/pussukkaaanestys.html

    Iloista kevättä!

    VastaaPoista
  5. Mun koneella takki näyttää ihan siniseltä! No, joka tapauksessa oikein kiva ja onnistunut tuunaus. :)

    VastaaPoista